Beredskapskode GUL

Tiltakene endres ofte og vi forsøker å ha så oppdatert informasjon her som mulig, men gi oss gjerne en tilbakemelding på aks.bestum@osloskolen.no dersom du opplever noen mangler.

Morgenåpent:

Morgenåpent er nå flyttet ut i skogen. Barna som kommer på morgenåpent må være godt kledd da vi leker ute fra 07.30-08.20. Når klokken blir 08.20 blir 2-4.trinnsbarna sendt til skolegården for å stille opp. 1.trinnsbarna blir fulgt til Borggården hvor de stiller opp.

Alle barn oppfordres til å komme så nærme klokken 08.30 som mulig. De barna som oppholder seg i skolegården eller i borggården før 08.30 er der på eget ansvar.

Basetid:

Hver klasse er en kohort, alle kohortene har en barneveileder som gjennomfører leker og aktiviteter med barna inne.

Utetid:

Hvert trinn blir tildelt eget område å leke på, alle trinn har tre kohorter, og alle kohortene har en barneveileder som gjennomfører leker og aktiviteter med barna ute.

Kurs og aktviteter:

Påmeldingkurs inne i regi av AKS avvikles inntil videre.

Villmarkskurs med Sten arrangeres for 1 og 2.trinn med en tur per kohort.

Kulturskolen sine kurs arrangeres for 3- og 4.trinn i faste klasserom og bestemt tid per kohort.

Henting:

Foresatte får ikke lov å gå inn i bygget. Hvilket betyr at utkryss nå er flyttet ut til skoleporten, hvor foresatte blir møtt av en barneveileder med orange vest.

Her er det viktig at vi overholder god avstand når foresatte gir beskjed om navn og klasse på barnet. Videre vil utkryss rope barnet opp med WT, krysse hen ut av SFOpro og påse at hen kommer ut med klær og sekk på.

Spesielt viktig er det nå at følgende punkter overholdes:

• Det er KUN foresatte som kan gi oss hjemsendingsbeskjeder. Barna har ikke lov til å bruke egen mobil/telefonklokke for å ringe hjem og gjøre egne avtaler. Vi oppfordrer alle til å hjelpe oss med å overholde regelen om at avtaler skal gjøres dagen i forveien og at barnas mobiler/telefonklokke skal være skrudd av og ligge i sekken frem til barnet er ute av skolensområde.
  • Ved situasjoner hvor barnet skal på vennegruppe, andre aktiviteter og/eller hentes av andre: Gi beskjed per epost (aks.bestum@osloskolen.no) i forkant, før kl. 10.00 gjeldende dag.
  • Ved eksterne aktiviteter må foresatte informere AKS ved på- og avmelding. Det er kun de barna som vi hat fått beskjed om som blir sendt til aktiviteten.