Markering av Pride i Osloskolen

pride

Pride er feiring av skeiv kjærlighet og kjønns- og seksualitetsmangfold. Pride synliggjør grupper som bryter med normer for kjønn og seksualitet, markerer samhold, solidaritet, respekt og toleranse og uttrykker alles rettighet til fritt å velge sin egen identitet.

Dette er verdier som skal prege Bestum skole, og vi ønsker derfor å markere Pride uke 24 og 25.

Markeringen vil foregå på følgende måte:

• Regnbueflagget vil heises i skolens flaggstang
  • Alle klasser vil fokusere på og jobbe med verdier og begreper knyttet til Pride tilpasset elevenes alder i disse ukene
  • Onsdag 18. juni vil vi ha "regbuefest" på skolen. Vi oppfordrer alle til å kle seg i regnbuens farger/så fargerikt som mulig denne dagen. Vi spiller musikk i skolegården, og det venter en liten overraskelse.

Vedlagt finner dere informasjon om Pride fra Oslo kommune, samt OXLO Verdiplakat 2020!