Rapport fra 6. trinns leirskole

Leirskole

I vår dro hele 6. trinn på leirskole til Fagerhøy! Der var vi fra mandag til fredag, og fikk masse nye, kule, gøyale og supre minner. Her kan du få vite litt av alt det morsomme vi gjorde!

Bestum skole ankommer Fagerhøy.

Aktivitetene

På Fagerhøy fikk vi gjøre mange morsomme og kule aktiviteter. På fjellklatring fikk vi klatre i en 10 meter høy fjellvegg og rappelere ned igjen, noe som var superkult! Dyreteori hadde vi også, og der fikk vi lære om forskjellige dyrearter som lever vilt i området rundt Fagerhøy. Da vi hadde orientering, lærte vi kart og kompass og fikk gå rundt i terrenget og finne gjemte poster. Vi hadde også kanopadling hvor vi lærte å padle kano og fant poster rundt "Norgesvannet". Terrengsykling var og en av aktivitetene, og vi syklet en god runde rundt i terrenget med både oppover- og nedoverbakker. Hver dag var to grupper på topptur til Dørdalsknappen, 1126 meter over havet. Vi gikk hele dagen, og fikk høre spennende historier om setrene der, og vi fikk attpåtil bade! På onsdag kunne de som ville delta på villmarksleir, hvor man sov ute en hel natt.

Supermoro fjellklatring i flott, naturlig fjellvegg.Supermoro fjellklatring i flott, naturlig fjellvegg.

Silje og Ida 6a på orientering i varmen.Silje og Ida 6a på orientering i varmen.

Kanopadling på Norgesvannet i deilig solskinn og varme, og ikke fullt så deilige mygg!Kanopadling på Norgesvannet i deilig solskinn og varme, og ikke fullt så deilige mygg!

På rekke og rad oppover på terrengsykling.På rekke og rad oppover på terrengsykling.

Topptur til Dørdalsknappen med pause og fortellinger om steder og setrer.Topptur til Dørdalsknappen med pause og fortellinger om steder og setrer.

Gutter og jenter fra Bestum klare for villmarksleir. Gutter og jenter fra Bestum klare for villmarksleir.

Fritid

På Fagerhøy var det ikke bare aktiviteter hele tiden, men vi fikk masse fritid hvor vi kunne slappe av, lese, spille fotball, spille volleyball, spille bordtennis, buldre i klatrevegg, danse, sove, leke inne, leke ute og mye mer. Den siste kvelden på Fagerhøy ble det fortalt en skummel spøkelseshistorie hvor de fleste ble nokså skremt ...

Spøkelseshistorien ble fortalt av Haakon i peisestua sent torsdag kveld. Spøkelseshistorien ble fortalt av Haakon i peisestua sent torsdag kveld.

Her kan du høre hva seks 6. klassinger syntes om leirskolen:

Alma 6a

1. Hva var det beste med å være på leirskolen?
    • Svar: Å være med venner, og å ha mye fritid.
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
  • Å padle kano, fordi jeg og Louise (6a) hadde det veldig morsomt. Vi klarte det ikke så bra og mistet begge årene pluss kameraet mitt.

Emre 6b

1. Hva var det beste med å være på leirskolen?
    • At det var noe gøy å gjøre hele tiden og at du kunne være med venner så mye du ville.
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
    • Jeg likte terrengsykling, fordi jeg er generelt glad i å sykle og utstyret der var veldig bra.

Lilya 6c

1. Hva var det beste med å være på leirskolen?
    • Det var å bli kjent med nye venner fra trinnet og den andre skolen.
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
    • Jeg likte kano best fordi da kunne man samarbeide med en annen og det var ikke så vanskelig.

Sebastian 6a

1. Hva var det beste med å være på leirskolen?
    • Å ha det gøy og å få mer kontakt med de andre på trinnet.
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
    • Jeg likte terrengsykling best fordi jeg er glad i å sykle.

Alissa 6b

• Kiosken, hahahaha!
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
    • Toppturen, fordi det var ikke like slitsomt som de andre aktivitetene.

Anders 6c

1. Hva var det beste med å være på leirskolen?
    • Det var nok aktivitetene, fordi det var mange spennende og morsomme aktiviteter
  2. Hvilken av aktivitetene likte du best og hvorfor?
    • Klatringen, fordi det var gøy å klatre i fjellet og gjøre noe jeg ikke pleier å gjøre.

Tiden på Fagerhøy gikk alt for fort, og plutselig måtte vi dra hjem. Vi har fått minner som vi sikkert vil huske resten av livet. Å være på leirskolen har vært supergøy, og de som skal dit neste år burde glede seg masse!

Josefine, 6. trinn, 2018.