Organisering av AKS-dagen

Fast hver dag:

• Morgenåpent: inne på AKS-kjøkkenet og AKS-rommet er det frokost kl. 07.30 - 08.00, inne- og utetid i skolegården kl. 08.00 - 08.15, utetid for alle i skolegården kl. 08.15 - 08.30. Skogen er stengt før skolestart, de som velger å oppholde seg der, gjør det på eget ansvar.

• AKS-spising: AKS tar over barna i klasserommet etter at lærerne har krysset barna inn på AKS og avsluttet skoledagen. Spising varer i 20 - 25 min.

• Utetid i skog- og skolegård: Etter spising er utetiden åpen frem til vi stenger 17.00.

• Vennskapsbase-rommet: Er åpent fra kl. 13.30 - 16.30 hver dag.

• AKS-rommet: Alle baser stenges kl. 16.30. Da åpnes AKS-rommet, og alle barn fra 1. - 4. trinn kan oppholde seg der eller ute til de blir hentet.

Faste aktiviteter på basene:

Ved årets oppstart går barna på det gitte trinnet sammen med de voksne og planlegger aktivitetene de ønsker å ha fast på basen. Gjennom året kan disse planene endres på ved at barna blir enige om å innføre nye aktiviteter eller ved at de voksne ser at enkelte akiviteter treffer barnas interesse bedre.

• 1.trinn: (kommer)
  • 2.trinn: (kommer)
  • 3.trinn: (kommer)
  • 4.trinn: (kommer)

Aktivitetstilbudet varierer hver dag og for hvert trinn:

• Klikk her for å lese fellesukeplanen for hele aktivitetsskolen  (kommer)

Tre små ønsker

• Vær behjelpelig med å holde orden på plassene til barna. Sørg for at barna alltid har innesko, gode klær etter vær og skiftetøy på sin plass.
  • Vær behjelpelig ved å overholde regelen om mobil/klokkebruk på skole/AKS. Ikke ring direkte til elevens mobil/klokke med beskjeder om å gå hjem. Alle beskjeder skal sendes på mail til AKS innen 13.00 ellers må det ringes til Listeansvarlig på tlf: 24 12 49 17.
  • Vær behjelpelig ved å holde deg oppdatert på mail. Vi sender hyppig ut mail til alle foreldre hos oss med nyttig informasjon fra AKS. Send oss en mail på AKS.bestum@osloskolen.no eller KLIKK HER for å registrere epostadressen din hos oss dersom du ikke har mottatt mail fra oss.