Besøk hos TV2

TV2

Mamma K. tok oss imot og fulgte oss opp til nyhetene. Kontoret er ved Operaen og vi tok trikken frem og tilbake til skolen.

Vi syntes det var moro at vi kunne stå å se på at de laget en nyhetssending mens vi var der og at lyden ikke styres manuelt, men av en pc.

TV2 har to studioer, et i Oslo og et i Bergen. Det i Bergen er mye større enn det i Oslo. Det som var litt rart, var at de i Bergen snakket med de som satt og styrte lys og lyd, og de som satt i Oslo snakket med reporteren. At en som sitter på en annen kant av landet er med på sendingen var spennende.

Noen av oss var på tv, mens noen stod bak en glassvegg i regirommet, men du kunne fremdeles se oss. Noen av elevene var på tv på direkte (helt på slutten).

Dagen endte med at vi fikk boller og smoothie.